Nyheder

Ordinær generalforsamling 8. marts 2020

Den ordinære generalforsamling afholdes søndag d. 8. marts kl. 11 på Damgården.

Dagsorden kan ses ved at klikke her

Umiddelbart efter generalforsamlingen vil der være en let frokost til en rimelig pris. Denne vil kræve bindende tilmelding, der vil blive udsendt mere om dette inden længe.


Pindemosens pris 2019 går til... Mie have 2 og Irvin have 12

En enig bestyrelse har besluttet, at Pindemosens pris i år skal gå til Mie og Irvin, som deler prisen. Prisen tildeles for at gøre en særlig indsats for at styrke fællesskabet i Pindemosen, ved, på nær en enkelt, at stå for maden til alle fællesspisninger i 2019. Dette har været med til at gøre fællesspisningen til en stor succes, der endda er omtalt i Havebladet og i færd med at blive etableret i andre haveforeningen. Med prisen følger et gavekort på 1000 kr. - 500 til hver - til byens butikker, som overrækkes på den ordinære generalforsamling til foråret.


Stefan,  22. okt. 2019


Ordinær generalforsamling 2020

Den ordinære generalforsamling 2020 afholdes søndag d. 8. marts kl. 11 på Damgården, så sæt allerede nu kryds i kalenderen.


Årets sidste fællesspisning på Damgården

På torsdag d. 10. oktober kl. 18 løber årets sidste fællesspisning af stablen på Damgården. Vesti fra have 39 serverer kål i karry, og der vil som vanligt også være kaffe og kage. Tilmelding til Marianne, have 58, på tlf./sms 30921517 senest på mandag d. 7. oktober kl. hvor man gerne må sige til hvis man vil give en hånd med ved borddækning og/eller oprydning.


Sæsonlukning

Torsdag d. 31. oktober kl. 16 lukkes for vandet og kæderne sættes på. Læs mere om hvordan du lukker for vandet i dit eget hus i nyligt udsendte alle-mail. Husk også at rense og befri din brønd for ukrudt, løbske buske og hække, så vandmændene kan komme til at afmontere vandmåleren uden unødige forhindringer.

Lørdag d. 26. oktober kl. 11-14 er årets sidste fællesarbejdsdag og dermed sidste chance for at få "aftjent" fællesarbejdstimer, hvis man ikke bidraget med sine 9 timer endnu.

Samme dag kl. 10-12 er der åbent kontor hos bestyrelsen, kl. 12-13 åbnes der for skralderummet, og kl. 14 siger vi tak for i år med lidt vådt og tørt på gårdspladsen ved Damgården. 


Resultatet af årets 3. havevandring

Havevandringsudvalget gik årets tredje og sidste havevandring i fredags, se om du kom på listen ved at klikke her.


Skralderummet åbnes søndag d. 15. september kl. 15-16

På søndag kl. 15 til 16 bliver der åbnet for skralderummet, så man kan komme af med sit husholdningsaffald. Da vi som bekendt skal kunne garantere, at der ikke er afføring i containerne skal I være søde at komme skraldet i klare poser, så man nemt kan se hvad der er i poserne. Tak til formanden og Gitte, have 104, for at tage skraldevagten, så vi kan komme af med vores skrald.


Stefan, 13. september 2019



Husk tilmelding til hjemflytterfesten senest 14. september

Sidste frist for tilmelding til hjemflytterfesten er på lørdag d. 14. september. Se invitationen fra festudvalget ved at klikke her og tilmeld jer til Birgith have 119, tlf./sms 2261 5667


Fællesspisning torsdag d. 12. september- bemærk kl. 18

Så er det ved at være tid til september måneds fællesspisning. Irvin står for maden, og som altid har vi brug for nogen til hjælpe med borddækningen inden og oprydningen  efter. Har du mulighed for at hjælpe her siger du det bare ved tilmeldingen til Oddbjørg, have 38, på sms/tlf. 27293367, senest mandag d. 9. september kl 20.


Stefan, 3. september 2019


Hjemflytterfest lørdag d. 21. september kl. 18

Festudvalget inviterer til hjemflytterfest lørdag d. 21 september kl. 18 på Damgården. Det bliver et sammenskudsgilde, hvor hver især medbringer en ret til den fælles buffet. Tilmelding til Birgith have 119 på sms/tlf. 22615667 senest 14. september.


Stefan, 3. september 2019


Ændret tidspunkt for fællesarbejdet 17. september - nu kl. 16-19

Da de ændrede fællesarbejdsdatoer blev planlagt i de lyse aftener, tog vi ikke højde for at det efterhånden bliver tidligere mørkt. Fællesarbejdet 17. september er derfor rykket til kl. 16-19 i stedet for kl. 17-20, som først annonceret. 17. september er desuden næstsidste fællesarbejdsdag i denne sæson, så har du ikke lagt 9 timers fællesarbejde endnu har du chancen for at lægge 3 af dem d. 17. Husk at manglende fællesarbejde koster 450,- pr. time


Stefan, 3. september 2019


Ny vandopgørelse for 2018

Som vi tidligere har skrevet var der fejl i de to foregående vandopgørelser for 2018. Vi har derfor i går udsendt en ny vandopgørelse til medlemmerne, som også er lagt på siden Generel information.

Stefan, næstformand - 3. september 2019


Havevandringen 7. august

Klik her for at se resultatet af havevandringen 7. august


Loppemarked 1. september kl. 12-16

Hanne Larsen fra have 86 har taget initiativ til at etablere årets loppemarked, som vil foregå søndag den 1. september kl. 12-16 på græsplænen ved legepladsen bag den store P-plads.

Er du interesseret i en stand, så kontakt Hanne på tlf./sms 26616816. Som altid sørger du selv for, at din stand kommer på plads.

Hvis interessen er tilstrækkelig stor, sørger bestyrelsen for ekstern omtale.

Tak til Hanne :-)


Frist for indstilling til Pindemosens Pris er 1. september

Så nærmer fristen for indstilling af kolonister til Pindemosens Pris sig, sidste frist er 1. september. Prisen tildeles en kolonist, "som har gjort en særlig indsats for fællesskabet, for trivslen i Pindemosen eller for sin have". Prisen kan ikke søges, men alle kan indstille andre kolonister ved at sende en mail med navn, havenummer og begrundelse til bestyrelsen, som vil kåre en vinder.
Læs mere om Pindemosens Pris ved at klikke her


Skralderummet er aflåst

Som de fleste måske har bemærket, er skralderummet blevet låst af. Dette skyldes, at skraldemændene, som de tidligere har advaret om, ikke længere vil tømme vores containere, da der tre gange i løbet af den seneste måned er fundet afføring i containerne ved tømning. Bestyrelsen har prøvet at finde en løsning med kommunen og Forsyning Helsingør, men da skraldemændenes arbejdsmiljørepræsentant fuldt forståeligt ikke vil risikere, at skraldemændene udsættes for dette igen, kan vi indtil videre ikke få tømt skrald.

Vi må derfor alle tage vores skrald med hjem - det er ikke tilladt at bruge Damgårdens containere. Læs mere i e-mailen, der er sendt til alle medlemmer her til aften.

Det skal understreges, at det er opsigelsesgrund at smide afføring i containere, drænbrønde og alle andre steder i Pindemosen.


Opdateret vandopgørelse

Der er lagt en opdateret vandopgørelse på Generel information, da versionen, der blev lagt på hjemmesiden forleden, manglede en kolonne og var lidt svær at gennemskue.


Vandopgørelse for 2018

Vandopgørelsen for 2018 ligger nu klar på siden Generel information. Det har været et stort arbejde, da måden der opgøres på er ændret i år, derfor den senere færdiggørelse. Ændringen påvirker ikke den enkelte haves forbrug eller pris, kun måden det opgøres på.


Havevandring uge 32

Havevandringsudvalget går årets anden havevandring i uge 32. Tag godt imod dem, vi har selv valgt dem og de gør det for vores fælles bedste :-)


Ændringer på hjemmesiden

Hjemmesiden er blevet opdateret, primært ved at samle informationer fra forskellige undersider til en ny underside, der i mangel af kreativitet har fået det lidet ophidsende navn Generel information. Men indholdet fejler ikke noget , da du her kan finde informationerne om bl.a. satser for kontingent og haveleje, dokumenter til brug ved opsigelse og salg, ansøgning om samletank og meget andet. Vedtægter og ordensregler findes stadig på siden Regler og Vedtægter.

De fleste af informationerne er flyttet fra forsiden, der er blevet lidt mere "forside-agtig", med en velkomst og en kort tekst om foreningen, men stadig har de seneste nyheder i højre side. Der er ikke slettet informationer fra siden, kun flyttet lidt rundt, så hvis du savner noget bør du kunne finde det ved at klikke rundt på siden - måske finder du noget andet nyttigt undervejs :-)


Fællesspisning 13. juni på Damgården

På torsdag d. 13. juni kl. 18.30 serveres der kylling i karry til fællesspisningen på Damgården. Vin, øl og vand kan tilkøbes, husk meget gerne kontanter.
Tilmelding til Lene, have 27, på tlf/sms 2382 3451 senest på tirsdag d. 11. juni kl. 18. Sig gerne ved tilmeldingen hvis du har mulighed for at hjælpe med oprydningen.


Ændrede datoer for fællesarbejde

Det har desværre været nødvendigt at ændre lidt på datoerne for fællesarbejdet. Se de nye datoer på siden for fællesarbejdet.


Brud på vandledning

Der er søndag aften sket et brud på en vandledning i Gammel afdeling. Vandet er derfor blevet lukket i Gammel afdeling, der kan hentes vand ved Damgården. VVS'eren kommer mandag morgen og udbedrer skaden.


Loppemarked søndag d. 2. juni kl. 12-16

Husk loppemarkedet på søndag d. 2. juni. Det vil blive afholdt på græsplænen ved legepladsen, hvis vejret tillader det. Spørgsmål kan rettes til Lene, have 27.


Resultatet af årets første havevandring

Havevandringsudvalget har gået årets første runde, resultatet er hængt i skabet på den store parkeringsplads og kan ses ved at klikke her. Haverne på listen har 14 dage til at få ordnet det sidste, inden udvalget går sin opfølgningsrunde.


Pindemosens Pris

Fristen for indstilling af kolonister til Pindemosens Pris er 1. september.

Prisen tildeles en kolonist, "som har gjort en særlig indsats for fællesskabet, for trivslen i Pindemosen eller for sin have". Prisen kan ikke søges, men alle kan indstille andre kolonister ved at sende en mail med navn, havenummer og begrundelse til bestyrelsen, som vil kåre en vinder.

Læs mere om Pindemosens Pris ved at klikke her


Pinsehygge 9. juni kl. 8.00

Festudvalget  inviterer til pinsehygge søndag d. 9. juni kl. 8.00 ved den store flagstang i den gamle afdeling. Her hejser vi flaget med musik fra Rosa og vores skønsang. Der serveres kaffe, brød og en lille skarp til halsen - øl, vin og vand kan købes. Du er velkommen til selv at medbringe krus/glas. Tilmelding er senest d. 1. juni til Mona, have 60, på tlf. 51365195 eller en seddel med navn og havenummer i hendes postkasse.

Vel mødt - hilsen festudvalget.

Klik her for at åbne invitationen i printvenligt format


Fællesspisning 9. maj - tilmelding inden 6. maj kl. 15.

Årets anden fællesspisning  er på torsdag d. 9. maj kl. 18.30 på Damgården. Kokken er fundet, men vi mangler jer som spisende gæster og nogle frivillige, der dækker bord, og nogle andre der rydder op. Det meddeles ved tilmeldingen, som foregår til Marianne have 58 eller Lene Bak på tlf. eller sms 2382 3451.


Havevandring i uge 21

Havevandringsudvalget går sin første runde i år i uge 21. Der er særlig fokus på hække, herunder ukrudt i og under hækkene, samt naturligvis generel pasning og pleje af haven. Tag godt imod havevandringsudvalget med et smil - de er valgt til opgaven for vores fælles bedste :-)


Velkomstmøde 1. maj 2019

Bestyrelsen inviterer til velkomstmøde 1. maj kl. 19 - ca. 20.30.

Programmet ser ud som følger, hele invitationen kan ses ved at klikke her.


  • Formand Lars’ ønskeliste
  • Hvorfor ordensregler, Havevandringsudvalg og Pindemosens Pris?
  • Hvad kan vi fx bruge fællesarealerne til?
  • Festudvalget og bestyrelsen arrangerer i sæson 2019
  • Hvad har du brug for, og hvad du kan bidrage med?


Der vil være lidt vådt og tørt undervejs.

Vel mødt!

- Bestyrelsen



Bestyrelsens kontortider i 2019-sæsonen

Bestyrelsens kontortider kan nu ses på bestyrelsens side. Første gang er søndag d. 5. maj kl. 10-12. Kontortiderne ligger i år på forskellige ugedage, bemærk at det ikke er de samme dage som fællesarbejdet.


Fællesspisning onsdag d. 10. april kl. 18 på Damgården

Bestyrelsen står denne gang for madlavningen, og menuen er frikadeller og
flødekartofler samt kaffe og kage. Som sidste år bliver prisen helt rimelig.

Vi glæder os til at se jer og være sammen om at skyde sæsonen i gang.
Værsgo og vel mødt!

Tilmelding på sms/tlf. til Lene på 23823451 eller til Marianne på 30921517

- senest på mandag den 8. april kl. 18.


Se datoer for sæsonens fællesspisninger på siden "Arrangementer"



Generalforsamlingen 2019

Tak til alle for en rigtig god generalforsamling med godt humør og god stemning fra start til slut. Referatet og formandens beretning kan læses ved at klikke her


Ændrede datoer til fællesarbejdet 2019

Vi har desværre været nødt til at ændre nogle af de oprindeligt udmeldte datoer for fællesarbejdet. Se datoerne på siden for fællesarbejdet

Velkommen til sæson 2019

Vandet er nu åbnet og kæderne er taget af - velkommen til kolonihavesæsonen 2019!



Nyhedsbreve

Alle informationer fra HF Pindemosen udsendes på e-mail. Der udsendes ikke længere breve pr. post, dog vil du stadig kunne finde de vigtigste nyheder og indkaldelser i udhængsskabet, på den store parkeringsplads, samt i skralderummet. Men hvis du vil modtage en mail når der er indkaldelser til generalforsamlinger, nyhedsbrev eller nyheder generelt, skal du tilmelde dig ved at sende en mail til hfpindemosen@gmail.com

  • 14/10/2018 - Lene Torp / Stefan Olsen 0 Kommentarer
    Nyhedsbrev oktober 2018

    Kære kolonister i Pindemosen.

    Hermed et nyhedsbrev, som fortæller om lukning, sidste fællesarbejdsdag, sæsonafslutning, vintertanker og sæson 2019

    Læs mere
  • 03/08/2018 - Susan Antonsen 0 Kommentarer
    NYHEDSBREV JULI 2018

    Kære kolonister.

    Vi er allerede over halvvejs igennem sæsonen, og i det store hele er alt fint. Herunder kan du læse om de vigtigste begivenheder siden seneste nyhedsbrev, der udkom i januar måned .

    Læs mere
  • 26/05/2018 - Susan Antonsen Formand 0 Kommentarer
    ​Kære kolonister

    Der er desværre sket en fejl i det tidligere udsendte vandregnskab for 2017, ifht. en enkelt have. Derfor tilbagekaldes det tidligere udsendte vandregnskab for 2017.

    Fejlen er nu rettet og det nye gældende vandregnskab for 2017 er vedhæftet herunder. Vi beklager ulejligheden.

    Pbv

    Susan Antonsen
    Formand

    Læs mere
  • 19/05/2018 - Havevandringsudvalget 0 Kommentarer
    ​HAVEVANDRING 2018.

    Man må sige at sæson 2018 er skudt i gang med et brag af godt vejr.

    Og det er tid til årets første havevandring...
    For jer der stadig mangler lidt, kan vi sige, at vi går turen, en af dagene i UGE 22.
    Så der er stadig tid at nusse endnu, hvis man ikke vil i "skabet"

    Venlig hilsen
    Havevandringsudvalget.

    Læs mere
  • 20/04/2018 - Susan Antonsen 0 Kommentarer
    KONTORÅBNINGSTIDER, FÆLLESARBEJDSDAGE, SAMT OPSIGELSE AF ALT FAST FÆLLESARBEJDE

    Kontortider i 2018 - alle søndage fra kl. 10-11:

    søndag den 6. maj
    søndag den 3. juni
    søndag den 1. juli
    søndag den 19. august
    søndag den 23. september
    søndag den 28. oktober


    Der vil hver gang være et par bestyrelsesmedlemmer tilstede, som vil gøre deres bedste. Hvis du ikke har
    mulighed for at komme i kontoråbningstiden, kan du sende en mail på hfpindemosen@gmail.com eller
    ringe på 21348786, for en anden aftale. Eller måske kan du finde svar på dine spørgsmål på hjemmesiden
    www.pindemosen.dk

    Læs mere
  • 29/01/2018 - Susan Antonsen 0 Kommentarer
    Nyhedsbrev januar 2018

    Kære medlemmer,


    Hermed sidste nyt fra Pindemosen.

    På bestyrelsens vegne
    Susan

    Læs mere
  • 22/11/2017 0 Kommentarer
    2 VANDMÅLERE ER BLEVET VÆK

    Der er forsvundet 2 vandmålere for vandmændene Ole & Kim da de afmonterede dem i den sidste weekend i oktober 2017. Hvis du har fundet dem, må du meget gerne kontakte bestyrelsen, eller lægge dem på trappen ved Pindemosens kontor.


    Pbv


    Susan Antonsen

    Formand

    Læs mere
  • 29/06/2017 - Susan Antonsen, formand 0 Kommentarer
    FRIT LEJDE TIL ALLE MED TRÆK & SLIP TOILET

    FRIT LEJDE til alle med træk & slip toilet til ikke godkendt tank samt udfasning af campingtoiletter

    Læs mere
  • 21/06/2017 - Torben Jæger Nielsen, næstformand, & Susan Antonsen, formand 0 Kommentarer
    INFORMATION VEDR. BYRÅDSBESLUTNING

    BEHANDLING AF ANSØGNING I BYRÅDET MANDAG DEN 19. JUNI 2017


    På bestyrelsesmødet den 24. februar 2016 blev det vedtaget, af en enig bestyrelse, at ansøge Helsingør Kommune om tilladelse til at lukke de overdækkede terrasser samt om at øge boligarealet med 8 m2, således at husene højest må være på 60 m2 alt inkl.

    Læs mere
  • 15/06/2017 - Susan Antonsen, formand 0 Kommentarer
    SAMLETANK TIL TRÆK OG SLIP TOILETTER

    HAVEFORENINGEN PINDEMOSEN HAR FÅET EN OVERORDNET TILLADELSE FRA HELSINGØR KOMMUNE, TIL AT ETABLERE SAMLETANKE I DE ENKELTE HAVER.

    Læs mere
  • 02/06/2017 - Somebody Someone 0 Kommentarer
    HVEM TØMMER DERES TOILET I SKRALDERUMMET?

    Pindemosens har i dag fået en henvendelse fra Forsyning Helsingør, som tømmer vores affaldsbeholdere. De har ved presning af affaldet, som foregår direkte i skraldebilen, oplevet at der er både urin og fækalier i husholdningsaffaldet, hvilket er decideret ulækkert og ulovligt.

    Læs mere
  • 24/04/2017 - Susan Antonsen 0 Kommentarer
    PINDEMOSEN - NU PÅ FACEBOOK

    VORES FACEBOOK SIDE HEDDER HF PINDEMOSEN

    Læs mere
  • 21/04/2017 - Bestyrelsen 0 Kommentarer
    Vellykket generalforsamling i Pindemosen

    Vellykket generalforsamling i HF Pindemosen


    Generalforsamlingen torsdag den 20. april 2017 fyldte alle stolene op i festlokalet på Damgården. 40 haver var repræsenteret, og der blev uddelt 78 stemmesedler.

    Læs mere
  • 23/05/2016 - Susan Antonsen, formand 0 Kommentarer
    Nye Lejekontrakter til alle kolonister

    Generalforsamlingen i april 2016 stemte for nye vedtægter og nye ordensregler samt at vi alle skal have Kolonihaveforbundets nye lejekontrakter.

    Læs mere
  • 17/04/2016 - Susan Antonsen, formand 0 Kommentarer
    Læhegn og plankeværk

    Det er tilladt at sætte læhegn på max 1,5 m i højden, omkring terrasser og solkrog. Læhegnene skal udføres i træ flet eller bambus.

    Læs mere

Generalforsamlingen 2015/2016/2017/2018