Medlemmerne imellem

Har du noget på hjerte, som kunne være til gavn eller interesse for dine medkolonister, kan du skrive et indlæg her. Husk den gode tone, og at underskrive dig med navn og havenummer- og at alt der skrives kan læses af alle på internettet.


 Skal du hurtigt i kontakt med bestyrelsen, bedes du sende en mail til hfpindemosen@gmail.com eller ringe/sms på tlf. 2134 8786


Kommentarerne slettes efter hver sæson.

Kommentarer

15/01/2024 af Torben have 37

Allerførst rigtig godt nytår til alle kolonister. Er jeg den eneste der undrer mig over at vi absolut intet hører fra bestyrelsen, hverken nyhedsbreve eller referater af bestyrelsesmøder ( sidst udsende referat fra bestyrelsesmøde 4/9-23 !! ) der må da nødvendigvis være afholdt bestyrelsesmøder siden. Jeg må godt nok sige at informations niveauet er lige så lavt som vintertemperaturen ! Med håb om snarligt nyt. Torben have 37

01/02/2024 af Susan Antonsen

Ja godt nytår til alle. Nej Torben du er absolut ikke den eneste….. HAR VI OVERHOVEDET EN BESTYRELSE? Jeg syntes også at informationsniveauet er utroligt lavt - nærmest ikke eksisterende! Jeg har i løbet af 2023 sendt 4-5 mail til bestyrelsen vedr. vigtige ting for Pindemosen som helhed (altså ikke af privat karakter), men ikke modtaget et eneste svar, hvilket jeg finder højst kritisabelt. Derudover er der nedsat en gruppe vedr. fælleshus som har afholdt 1 møde og herefter sker der intet. Hvorfor? Mvh Susan have 72

05/02/2024 af Niels Kryger

Møde om fælleshus er lige på trapperne, de involverede modtager invitation. Men ellers sker der jo ikke det store i vinterhalvåret. Vi har af samme grund ikke holdt bestyrelsesmøde i december og januar. Er man utilfreds med bestyrelsens arbejde, er man jo meget velkommen til at stille op. Vi gør det så godt vi kan, vi er en ny bestyrelse og alle har arbejdet godt. I det hele taget er ros meget bedre brændstof end evig kritik. Med venlig hilsen Niels

06/02/2024 af Susan Antonsen

Hej Niels, Som jeg skriver er ovenstående udelukkende en kritik af informationsniveauet. For medlemmernes engagement, ansvar og interesse for Pindemosen hviler på den information vi får fra bestyrelsen. Vi kan af gode grunde ikke rose noget vi ikke kender til. Den 5. februar modtog jeg en opfordring vedr. statusmøde inden generalforsamlingen i fælleshusgruppen til den 21. februar kl 18 i Duehuset. Da Duehuset ikke kan varmes op, vil jeg opfordre til at der findes et mere egnet sted, er det mon muligt? Projekt fælleshus startede i 2017, så jeg vil foreslå at opfordringen sendes ud til alle, så vi kan få flere gode kræfter med og komme igang. Niels - jeg kan ikke forstå at du siger at der ikke er noget at gøre om vinteren. Det er her man har tid til at drøfte fremtidsvisioner, opdatere vedtægter, ordensregler, og hjemmesiden, samt planlægge næste sæson, herunder generalforsamlingen. I 2024 skal Pindemosen forhandle en ny, meget vigtig (og dyrere) lejekontrakt med Helsingør kommune. Det kræver at bestyrelsen er klædt godt på og fx har drøftet det med kommunens andre kolonihaveforeninger (som fik nye kontrakter for nogle år siden), samt ikke mindst kontakt til Kolonihaveforbundets jurist og andre kompetente personer. Dueforeningen er opsagt af Helsingør Kommune, og skal have ryddet hele deres område senest 1. maj 2024. Nogle af Duernes havelodder kan efter forhandling, måske overgå til Pindemosen, som mangler 3 haver. Denne information sendte jeg til bestyrelsen 290923 på mail incl. relevant dokumentation. Da jeg ikke har modtaget noget svar, vil jeg gerne vide hvad der er sket i denne sag. Sidst men ikke mindst har Pindemosen 60 års jubilæum i år. Skal det fejres? Mvh Susan

15/02/2024 af Susan Antonsen

Mit indlæg af 6. februar 2024 herover (for 9 dage siden) er også er sendt som mail til bestyrelse. Bestyrelsen skriver på hjemmesiden at mail læses og besvares 2 gange om ugen. På trods af dette, har jeg nu for 4. gang ikke fået svar på mine mail. Er det kun mig der ikke får svar? Jeg vil gøre opmærksom på at bestyrelsen er ALLE medlemmernes bestyrelse uagtet om bestyrelsen har sympati eller antiparti for enkelte medlemmer. Mvh Susan Antonsen, Have 72

21/02/2024 af Torben have 37

Nej Susan, du er ikke den eneste der ikke får svar, jeg har sent to e-mail til formanden henholdsvis 6/2 og 17/2 bl.a. med spørgsmål til et møde i “Fælleshus gruppen” som jeg er indkaldt til møde i Idag, uden at få svar !! Det havde været rart hvis man havde mulighed for lidt mødeforberedelse inden mødet !!

23/02/2024 af Susan Antonsen

Referat fra møde i følgegruppen vedr. fælleshus onsdag den 21. februar 2024, er sendt til bestyrelsen torsdag den 22. februar 2024, hvor jeg har bedt dem om at udsende det til alle, så alle har mulighed for at være orienteret inden generalforsamlingen 14. marts 2024 - hvilket jeg håber at de gør. Referatet er ligeledes sendt til webmaster mhp. offentliggørelse på hjemmesiden. Mvh Susan Antonsen, have 72

30/03/2024 af Birgith Rye Lind

Mangler du en BIOpejs, en Nespresso kaffemaskine, en græsslåmaskine, højtalere eller en smedejerns lampe til stearinlys kan disse gratis afhentes, efter aftale, hos mig. Hilsen Birgith, have 119, 22615667

06/04/2024 af Susan Antonsen

Havefliser 30 x 30 ca. 200 stk. gives væk. Hent selv fliserne på Gurrevej. Ring for nærmere aftale. Mvh Susan have 72, tlf. 26223013

Skriv en kommentar

hCaptcha